Sate sedap di taman maluri

Aku bukanlah peminat sate tapi suami aku ialah peminat tegar sate. Aku makan sate pun selalunya dia yang teringin. Dah banyak kedai sate yang kami redah tapi ada satu kedai sate ni kena betul dengan selera kami. Tuan punya kedai sate ni abang Jaafar namanya dan dia ada seorang pembantu lelaki. 

Lokasi kedai ni kat Taman Maluri, sebelah kedai mamak Ameer Ehsan. Kalau nak datang kedai ni senang je cari aje Maybank Taman Maluri. Tapi kedai sate ni bukak malam aje tau dari pukul 8 malam sampai sate habis di jual. Hari ahad tutup ye.
 
 Restoran Ameer Ehsan, No. 186, Jalan Mahkota, Taman Maluri, Kuala Lumpur, 55100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur, 55100, Malaysia

Kedai ni kira tumpang dengan kedai mamak tu lah. So kalau sambil-sambil nak makan mamak boleh lah makan sate sekali. Sate yang di jual adalah sate ayam, lembu dan kambing. Aku tak makan kambing so aku tak pernahlah rasa sate kambing abang Jaafar. Kalau korang nak datang, jangan datang lewat sangat sebab sate selalunya habis awal sebab ramai aku tengok orang datang tapau sate terutamanya orang cina.

http://kongxie.blogspot.my/2017/06/sate-sedap-di-taman-maluri.html

Aku suka sate ni sebab dia tak besar sangat, cukup-cukup sedang elok je bila nak gigit lidi sate tu. Lagipun aku memang tak suka isi tebal dan besar sebab bila makan cepat jemu. Sate dia pun juicy dan tak kering. Kuah pulak sesedap rasa, manis-manis pedas. Servis pun cepat tambah Abang Jaafar yang memang peramah orangnya.

http://kongxie.blogspot.my/2017/06/sate-sedap-di-taman-maluri.html
 Harga sate ayam RM 0.90 dan lembu adalah RM1.00 sebatang dan ketupat RM 1.00 sebiji.

Sambil makan sate boleh la order makan kat mamak Ameer Ehsan tu sekali. Sedap jugak. Yang paling aku suka Mee goreng mamak dan ayam goreng dia. Tak rugi cuba. Bukak 24 jam tau. Waktu malam memang meriah dan yang best ada wifi free pulak tu.

Korang ada tak kedai sate yang sedap, bolehlah rekomen kat aku. Nanti aku leh pi cuba try test tengok cam mana rase dia..Tinggalkan lokasi tempat kat ruangan komen. InsyaAllah kalau kena tempatnya boleh aku pi cuba. 

Thank you ya sebab baca posting aku ni.. :)

Dikuasakan oleh Blogger.