Pengakuan | Asap Rokok Makanan Syaitan

http://kongxie.blogspot.com/2016/09/pengakuan-asap-makanan-syaitan.html
Sajelah nak share citer dengan korang. Ini cerita pasal diri aku, apa yang aku rasa dan apa yang aku alami, takdak kaitan dengan orang lain, jangan perasan k haha..

Sebab c
erita ni pon aku ngutuk diri aku sendiri ni, so jangan nak fikir negatif sangat! Aku sangat yakin yang rokok atau benda-benda berasap adalah salah satu punca setan gondol mangkuk berayun dok ada dalam diri aku (salah satunya lah).

Ini berdasarkan pengalaman aku yang dah banyak kali clean, pastu kembali ke tabiat lama. Masa tengah clean tu rasanya nak buat benda-benda baik rasa mudah sesangat. Nak tahajjud, buat benda-benda sunat pon cam takdak cabaran langsung, susah nak marah-marah, otak fikir benda-benda positif je..

Anxiety pon boleh control tapi, bila dah start berkawan balik dengan asap, tabiat dan perangai negatif lama datang balik. Ya..aku perasan sangat perubahan tu, solat wajib pon boleh qada-qada macam hal kecik je benda tu, padahal masa clean dulu, qada tu satu benda yang rasa cam fail sangat kalau terjadi. Berbeza masa tengah clean dulu, bila dengar azan kelam kabut cepat-cepat nak sembahyang..perasaan takut lepas dengar azan tu wujud!
sedar. 

Rasa nak clean balik je, tapi tak semudah tu, manusia cam aku sangat degil, Allah kena bagi sakit baru nak sedar. Nasihat aku cubalah untuk berhenti berkawan dengan benda berasap ni. Memang susah tapi nak seribu daya, kalau tak nak macam-macam alasan..tepuk dada tanya imann...

http://kongxie.blogspot.com/2016/09/pengakuan-asap-makanan-syaitan.html 


Pengakuan benar di kirim oleh Daus, Ampang
Dikuasakan oleh Blogger.