Tips Untuk Menghalang Pembiakan Nyamuk Aedes

http://kongxie.blogspot.com/2016/09/tips-untuk-menghalang-pembiakan-nyamuk.html

Tahukah korang, tempat kegemaran nyamuk untuk membiak ialah kat flush tank dalam toilet? Banyak lagi tempat lain, tapi flush tank spot yg paling mendapat sambutan hangat di kalangan diorang. Kebanyakkan kes-kes isi rumah yang kena denggi, lepas jabatan kesihatan datang check selalunya di situlah puncanya.

Jadi, musim-musim denggi dan zika ni, eloklah selalu check bahagian tu. Rajin-rajinlah cuci. Lepas cuci, letakkan duit syiling 1 sen kalau ada (duit syiling yg tahun 90-an ke bawah kebanyakkannya pure copper clad, yg 90-an ke atas kebanyakkannya dah guna stainless steel, duit 1 sen memang confirm copper) pandai-pandai lah cari syiling 5,10, 20 sen yang copper k.

Letak banyak-banyak dalam tu. Nyamuk memang anti dengan benda-banda yg berunsurkan tembaga (copper). Bahan kimia dalam tembaga tu akan membunuh larva-larva tu. Selamat mencuba, nyamuk ni isu besar, bukan hal remeh temeh.. so ambil berat sikit ya, rajin-rajin buat research kat internet, buku-buku etc.. Ini antara satu petua di dalam berpuluh-puluh petua yang ada.

SELAMAT MENCUBA!!!
Dikuasakan oleh Blogger.