BERITA | Suspek Bunuh Bakal Abang Ipar Akhirnya Di Tangkap


Suspek dijumpai dalam keadaan keletihan dan kelaparan

KUALA TERENGGANU - Suspek utama kes pembunuhan bakal abang ipar di perkarangan tempat letak kereta, Kompleks Seri Iman, di sini, Ahad lalu berjaya ditangkap polis di Jalan Jeram, Kampung Petai Bubus, Manir, di sini , tengah hari tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah berkata, suspek berusia 29 tahun yang diburu sejak empat hari lalu itu, ditahan kira-kira jam 12.30 tengah hari ketika sedang berjalan di kawasan terbabit.

“Suspek yang ketika itu dilihat dalam keadaan keletihan dan kelaparan, hanya mampu menyerah diri semasa ditahan, sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu untuk siasatan lanjut.

“Hasil ujian saringan awal air kencing terhadap suspek didapati negatif dan dia akan dibawa untuk mendapat perintah tahanan reman di mahkamah untuk siasatan selanjutnya,” katanya kepada pemberita di pejabatnya, hari ini.

Menurutnya lagi, selain kereta jenis Honda Ferio yang disorokkan di kandang lembu di Kampung Dusun Tembakau, Manir, di sini, polis turut merampas pisau yang digunakan suspek dalam kejadian terbabit.

“Pisau tersebut diserahkan ke Balai Polis Kuala Terengganu oleh seorang lelaki berusia 27 tahun, dipercayai rakan suspek pada Selasa lalu, kira-kira jam 1.40 petang iaitu selepas dua hari kejadian terbabit.


http://kongxie.blogspot.com/2016/10/berita-suspek-bunuh-bakal-abang-ipar.html

“Lelaki yang tinggal di Kampung Dusun Tembakau, Manir, di sini, memberitahu yang suspek telah berjumpa dengannya pada jam 12.30 tengah hari (hari kejadian) dan memberitahu dia telah tikam orang sebelum meminta lelaki itu simpan pisau tersebut,” katanya.

Wan Abd Aziz berkata, lelaki berkenaan memberitahu yang dia cuma mengetahui suspek membunuh menggunakan senjata itu selepas terbaca dalam akhbar mengenai kejadian pembunuhan tersebut.

“Sejurus mengetahui kejadian sebenar, lelaki itu merasa takut, lalu mengambil keputusan untuk datang ke balai dan serahkan pisau sepanjang 35 sentimeter yang disimpan kepada pihak polis.

Dalam kejadian Ahad lalu, mangsa, Mohd Shukri Husin, 34, yang bertugas di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Kelantan maut dipercayai ditikam sebanyak enam kali oleh suspek menggunakan pisau di dada dan di leher.

Mangsa dari Kelantan dikatakan berkunjung ke Pejabat Agama Kuala Terengganu bersama beberapa ahli keluarganya bagi membuat semakan mengenai status bujang bakal adik iparnya yang diragui itu.


Sumber : TranungKitaOnline (TKO)

Dikuasakan oleh Blogger.