Aktor Hollywood Matt Damon Yang Sangat Sayangkan Isterinya


Kekalkan sebuah perkahwinan bukanlah sesuatu yang mudah di kalangan selebriti di Hollywood. Berlainan pula dengan Matt Damon yang berjaya mengekalkan 11 tahun usia perkahwinannya. Malah Matt Damon dan isterinya masih di dalam suasana berkasih sayang sehingga kini.

Sebelum bercerita dengan lebih lanjut, tahukah anda siapa Matt Damon?

Beliau adalah antara aktor hollywood terkenal yang membintangi banyak filem-filem hebat. Antara filem-filem lakonan beliau adalah The Bourne Identity, The Bourne Ultimatum, The Bourne Supremacy, The good will hunting ( favorite saya ) serta banyak lagi.
Tengok list filem lakonan Matt Damon di sini

Matt Damon bertemu dengan isterinya di sebuar bar di Miami. Pertemuan yang tidak diduga itu dianggap sebagai "meant to be" dan takdir oleh Matt Damon. Ini kerana Matt Damon bukan jenis keluar berpeleseran tetapi pada malam itu dia telah dipaksa untuk keluar bercanda di bar oleh teman-teman krew filemnya. Di bar itu dia telah ternampak isterinya kini. Dia tidak ingat apa yang terjadi selepas itu yang dia ingat adalah wanita itu adalah hidupnya.

Wanita yang dimaksudkan itu adalah Luciana Barroso, seorang janda, anak 1. Bekas suami Luciana juga sangat menyokong hubungan Matt Damon dan bekas isterinya. Bekas suami Luciana telah dikejar oleh pelbagai pihak wartawan dan paparazi dan pernah ditawarkan wang yang banyak supaya mendedahkan keburukan Matt Damon namun beliau lebih rela menjadi papa kedana dari menjual nama Matt Damon dan isterinya kerana dia merasakan Matt Damon terlalu perfect untuk menjadi ayah kepada anaknya, Alexia.

Perkahwinan Matt Damon nampaknya bebas dan jarang di ganggu oleh paparazi kerana Matt Damon menganggap kehidupannya terlalu biasa dan tidak menarik perhatian paparazi yang rata-ratanya memang mencari berita sensasi dan hot-hot saja. Tiada skandal membuatkan perkahwinan mereka selamat dari tumpuan wartawan.


Antara rahsia perkahwinan mereka adalah sentiasa mencari masa untuk diluangkan bersama. Bagaimana sibukpun Matt Di dalam kerjaya lakonannya dia pasti cuba sedaya upaya untuk menemani isterinya. "Isteri saya adalah soul mate saya, saya perlu berada di sisinya selalu, saya tidak suka berpisah lama dengannya."  Awww so sweet...

Luciano adalah wanita yang tidak bersosial dan berpesta biarpun mereka kaya. Dia hanya isteri biasa yang menguruskan rumah tangga dan anak-anaknya sahaja. Wartawan hanya bertemu isterinya ketika dia menemani Matt Damon ke upacara-upacara anugerah yang besar.

Matt Damon sangat sangat menyayangi isterinya, dia sering bercakap tentang bertuahnya dia bertemu dan berkahwin dengan isterinya. Mereka berkahwin di City Hall tanpa majlis besar-besaran. Pada tahun 2013 mereka telah meraikan upacara "memperbaharui ikrar" perkahwinan mereka. Majlis yang memakan belanja $600k itu adalah jauh lebih mahal dari majlis perkahwinan mereka.

According to E! News, the couple made a pact after getting married to have a "big celebration down the road." That they did in April, 2013, when they renewed their vows during a reported $600,000 ceremony in Saint Lucia. Among the famous faces who attended: Damon's good friend, Jimmy Kimmel, who shocked guests when he announced he'd be officiating the wedding. Guests of the wedding were treated to a lavish and romantic ceremony, during which Barroso proved she's actually really, really funny. In her speech to Damon, Barroso vowed "to take the side of the bed closest to the bathroom no matter where on earth we are," among other things, according to E! News. Then, things quickly got emotional when she vowed "to be the mom our four beautiful girls deserve—and no matter what unpredictable direction life takes us in, to be right next to you loving you with everything I have." Ugh. Anybody got a tissue?


source: nickiswift.com
Dikuasakan oleh Blogger.