Budak darjah 3 ditumbuk cikgu kerana salah jawab soalan bahasa Inggeris


What the hell? Sanggup cikgu tu tumbuk pelajar dia yang berusia 9 tahun hanya kerana salah jawab soalan? Ada masalah mental gamaknya cikgu ni. Mari baca kisah sepenuhnya di sini.

 Seringkali kita mendengar pelajar zaman sekarang disebut manja dan mengada-ada. Tak boleh ditegur, tak boleh juga didenda dan dikenakan hukuman rotan atas kesalahan yang mereka lakukan.

Namun wajarkah apabila seorang guru bertindak menumbuk muridnya hanya kerana salah menjawab soalan di dalam kelas?

Akibat berang dengan tindakan guru tersebut, ibu mangsa, Nur Syaheerah Sutchira Abdullah telah membuat laporan polis dan sidang media berkenaan perkara yang menimpa anaknya, lapor Free Malaysia Today.

Menurut Nur Syaheerah, kejadian tersebut telah berlaku pada Selasa lepas semasa di dalam kelas apabila anaknya yang berada di darjah 3 ditumbuk guru tersebut hanya kerana salah menjawab soalan bahasa Inggeris. Aiyo, dah kenapa cikgu ni??

Akibat daripada tumbukan tersebut, Adam mengalami pening kepala dan loya. Dia juga telah diminta untuk berdiri sehingga kelas berakhir. Aduhai…

Malah hasil pemeriksaan doktor juga mendapati Adam mengalami gegaran otak kesan dari tumbukan kuat hingga mengakibatkan simptom pening dan loya.

“Saya terkilan anak saya diperlaku sebegitu. Saya ada jumpa guru besar tetapi dia cakap akan pantau guru dan anak saya, tetapi tidak ada apa-apa tindakan diberikan kepada guru, hanya anak saya diberikan kaunseling,” kata Nur Syaheerah.

Adam juga kini trauma untuk ke sekolah. Menurut Nur Syaheerah lagi, guru besar hanya memindahkan guru tersebut ke kelas lain dan tidak akan mengajar anaknya lagi.

Namun dia masih bimbang kerana anaknya pasti akan bertembung dengan guru tersebut pada waktu rehat kerana mereka masih dalam satu sekolah.

Adam pesan dekat saya jangan beritahu pihak sekolah sebab takut dengan guru itu.”

Pun begitu, menurut pihak polis, kes ini masih dalam siasatan di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Didiklah pelajar dengan hati yang ikhlas. Bukannya mendidik dengan cara memukul sehingga cedera atau marah tak tentu pasal. Macam mana ilmu nak masuk, kan?

#Cikgu tu patut digantung kerja sampai siasatan habis dibuat. Apa pendapat anda?

Sumber: Ohviral.co
Dikuasakan oleh Blogger.