Koleksi lawak ustaz Azhar Idrus







Saya kongsikan sedikit lawak-lawak Ustaz Azhar Idrus yang biarpun lawak ada message yang berguna untuk dijadikan pedoman hidup. 

Org zaman dulu guna pelita malap sj tp khatam Quran bln Ramadan. Kita lampu terang, Quran x bacapun, tp nk ramai bidadari. Manisnya muncung!

Kita lebih pentingkn dunia drp akhirat. Cth bila lelaki meminang anak, soalan prtama kita tanya ialah kerja apa, bkn tanya pegi masjid mana.

Nenek kita dulu blnja kawin RM60, seblum subuh dh siap sarapan. Isteri skrg blnja kawin RM77,777.77 masak malas, suami g kerja air x dibuat.

Ucapan terbaik bila harga petrol naik lagi ialah "Innalillahi wa inna ilaihi raaji'un". Ini kerana ianya satu musibah bagi kita semua.

S: Sy gatal nak kawen tp masih skolah. UAI: Kalau masih skolah garu gatal tu dulu jgn sibuk nk kawen sbb ianya bkn seronok sj tp byk tggjwb!

Tidak ada upacara "batal air sembahyang" dalam Islam. Apa yang ada dalam Islam ialah ambil air sembahyang bila ia sudah batal :)

Ada kereta besar tapi x ada amal ibadat x ada gunanya sebab kereta x boleh masuk kubur, cuma absober dua batang je boleh, iaitu batu nesan.

Jika kita buat silap, segeralah bertaubat sebab taubat itu FREE bukan kena bayar TOL. Tol naik harga tapi taubat tetap free.

Perempuan x perlu post gambar seksi sbb perempuan sudah "ready-made sexy". Tuhan sudah jadikan pempuan jenis seksi, lelaki pula jenis seksa.

Kelakar betul Ustaz Azhar Idrus ni :)

Lawak dari Twitter Ustaz Azhar Idrus
Photo dari Facebook (original owner sila contact)
Dikuasakan oleh Blogger.