Wajah sayu kucing yang cuba lari dari jadi makanan manusia gila


Seperti kita semua sudah maklum, ada beberapa daerah di dunia ini yang biarpun moden masih berfikiran sempit menjadikan kucing dan anjing sebagai makanan mereka. Sayunya melihat wajah mereka menunggu giliran untuk dipotong. 

Tetapi nasib menyebelahi kucing ini apabila pihak penyelamat haiwan datang tepat pada waktunya. Dia berjaya di selamatkan. Penyelamat haiwan turut membeli beberapa ekor kucing yang lain bertujuan untuk menyelamatkan mereka.

Inilah dia wajah kucing yang tersangkut di jaring cuba melarikan diri dalam gambar di atas. Dia kini berbahagia berhijrah ke USA mengikut kumpulan penyelamat haiwan. Dikatakan kucing-kucing itu kini tinggal di Washington dan mendapat hidupan baru bersama pecinta haiwan. 


Seriously, ini adalah antara sebab kenapa kadang-kadang aku rasa macam nak berhijrah ke planet lain. Dah tahun 2017 pun masih ada yang tak civilize. 

Nasiblah ada badan-badan pecinta haiwan dan penyelamat haiwan tampil memberi bantuan namun mereka tidak akan berjaya untuk membantu kesemuanya. Dunia...dunia..isk


Dikuasakan oleh Blogger.